Politicians and Election, Vote in Freedom, Actively Participate in Democracy, Vote for Change, Online referendum
left right

> Egypt > Politicians > Laila Rashed Iskandar
ليلى راشد اسكندر  ليلى راشد اسكندر 
ليلى راشد اسكندر 
رجل أعمال مصري وسياسي. هي وزيرة البيئة. | An Egyptian social entrepreneur and politician. The current Minister of State for Environmental Affairs.
email

DESCRIPTION OF CANDIDATE: 

ليلى راشد اسكندر

ARA:

 

ليلى راشد إسكندر (و. 1949)، هي وزيرة البيئة في حكومة حازم الببلاوي، منذ 16 يوليو 2013.

 

حياتها

تلقت ليلى راشد تعليمها في مدرسة الإرسالية البريطانية ثم حصلت على بكالوريوس الاقتصاد والعلوم السياسية من كلية السياسة والاقتصاد، جامعة القاهرة، ودراسات الشرق الأدنى وتطوير التعليم الدولى بجامعة بيركلي في كاليفورنيا وجامعة كولومبيا في نيويورك. وتزوجت وهاجرت مع زوجها إلى الولايات المتحدة عام 1968، واستقرت بولاية كاليفورنيا وعملت في إحدى الإدارات التعليمية الأمريكية وحصلت على شهادة من جامعة كاليفورنيا في التربية، أهلتها للتدريس لطلبة الثانوى في منطقة وادى السيليكون الشهيرة بصناعة الحاسبات وأجهزة الكومبيوتر وتكنولوجيا المعلومات.

 

الأعمال والتنمية

وتقول ليلى إسكندر: كان من المهم في الشركة أن نقوم بتنظيم برامج تربط ما بين البيزنس والتنمية، وعلى سبيل المثال ساعدنا إحدى شركات الشامبو التي كانت تعاني مشكلة الغش التجاري للعبوات الفارغة التي تحمل اسمها ويتم إعادة استخدامها، فأسسنا جمعية أهلية في حي الزبالين، وعلمنا الأولاد أن يشتروا العبوات الفارغة (بأموال الجمعية الأهلية) ويقوموا بتكسير العبوات وإعادة تدوير البلاستيك والزجاج المكسور وبيعه للشركات وتحقيق عائد يعود جزء منه لبناء فصول ومشروعات جديدة للحي. وتشير ليلى إسكندر إلى أن شركتها قامت بتصميم خرائط رقمية لكل ورشة في حي الزبالين في المقطم وعدد العمالة بها وحجم استثماراتها، موضحة أنه يوجد 600 مشروع صغير ومتوسط في مجال إعادة تدوير المخلفات في حي الزبالين، تورد المخلفات التي يتم تصنيفها إلى خمسين أو ستين مصنعاً على مستوى الجمهورية تعيد استخدام هذه المخلفات.

 

مصدر

 

 

ENG:

 

Laila Rashed Iskandar Kamel is an Egyptian social entrepreneur and politician. She is currently Egypt's Minister of State for Environment Affairs in the newly formed interim government under Prime Minister Hazem El Beblawi. Dr. Iskander has been working with Egyptian grassroots organizations for over 20 years. She acts as chairperson and founding board member of CID Consulting – an Egyptian consulting firm that "strives to create holistic growth solutions by bridging corporate and developmental objectives". She is well recognized internationally and locally as a consultant, researcher, and trainer in community development. Laila Iskander is also a trustee at Alfanar, the first venture philanthropy organization in the Arab Region.

 

source

2014-04-15

icon Laila Rashed Iskandar
icon Laila Rashed Iskandar

ElectionsMeter is not responsible for the content of the text. Please refer always to the author. Every text published on ElectionsMeter should include original name of the author and reference to the original source. Users are obliged to follow notice of copyright infringement. Please read carefully policy of the site. If the text contains an error, incorrect information, you want to fix it, or even you would like to mange fully the content of the profile, please contact us. contact us..

 
load menu